Jak oszczędzać w biurze nie robiąc tego kosztem pracowników?

Nie da się ukryć, że koszty utrzymania biura potrafią być bardzo wysokie, ale przy odrobinie wysiłku można część nieuniknionych kosztów znacznie zminimalizować. Podajemy kilka naszych propozycji, które można zastosować w praktycznie każdej firmie, nie wpływając negatywnie na produktywność i samopoczucie zatrudnionych.

Oszczędzanie na oświetleniu

Żarówki energooszczędne od lat są dostępne na rynku, jednak wiele osób wciąż wybiera pozornie tańszą opcję, jaką są żarówki tradycyjne. W tym przypadku na dłuższą metę tak naprawdę więcej znaczy mniej. Te tradycyjne wykorzystują nawet do 90 procent pobranej energii jedynie na wygenerowanie ciepła. Energooszczędne potrzebują tylko 20-25 procent energii co zwykłe do uzyskania takiego samego efektu. Należy też zauważyć, że te drugie są dużo bardziej wydajne.

Oszczędzanie na komputerach

Optymalizacja komputerów może pomóc zaoszczędzić energię elektryczną. Warto dopilnować aby wszystkie komputery w biurze miały włączony tryb oszczędzania energii, a także by po pewnym czasie nieużywania sprzętu wprowadzały się w stan uśpienia. Prostym, a dobrym rozwiązaniem jest także dopilnowanie czy na komputerach pracowników nie znajdują się zbędne programy, które również mogą pobierać energię. Nie należy zapominać też o odłączaniu urządzeń z prądu na czas nieobecności pracowników biurze.

Oszczędzanie na drukowaniu

Kolejny raz okazuje się, że więcej znaczy mniej. Tańsze drukarki atramentowe mimo początkowo niższej ceny niż te laserowe, zużywają o wiele więcej prądu, a także tuszu podczas drukowania.  Mało osób wie, że wybór czcionki również może robić różnicę. Fonty takie jak m.in. Cooper Black czy Impact zużywają najwięcej tuszu, natomiast za te najbardziej ekonomiczne uważa się Garamond, Century Ghotic, a także Times New Roman.

Energooszczędne inwestycje

Czy inwestycja może mieć coś wspólnego z oszczędzaniem? Zdecydowanie tak. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pozwalają znacznie oszczędzić energię, dlatego jeśli możemy sobie na to pozwolić, warto w nie zainwestować. Kupno energooszczędnych sprzętów elektronicznych różnego rodzaju będzie najlepszą opcją na start. Patrząc na rosnące koszty prądu takie wydatki powinny szybko się zwrócić.

Oszczędzanie przez segregowanie

Od czasu kiedy została wprowadzona ustawa śmieciowa segregacja śmieci może okazać się całkiem opłacalna. Ponadto nie jest to trudne zadanie do wprowadzenia w życie. Wystarczy postawić w biurze pojemniki na papier, plastik i inne odpady. W średnim lub dużym biurze efekty będą szybkie i zadowalające. Bardzo proste rozwiązanie, a pozwoli co nieco zaoszczędzić. Dodatkowo segregacja śmieci ma szanse korzystnie wpłynąć na wizerunek firmy, coraz więcej potencjalnych pracowników chętniej będzie wybierało firmy dbające o środowisko.

Oszczędzanie dzięki cyfryzacji dokumentów

Dzięki postępowi technologicznemu wiele danych można przechowywać bezpiecznie w komputerze, a stertom segregatorów można podziękować. W ten sposób nie tylko można zaoszczędzić mnóstwo miejsca w biurze, ale także oszczędzić na druku stosów dokumentów. Ponadto ten sposób na pewno korzystnie wpłynie na wydajność pracowników. Zamiast poświęcać czas na wyszukiwanie potrzebnych danych w archiwach, będą mogli go wykorzystać na inne obowiązki. 

Kategorie: PORADNIK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *