Centra handlowe stale się zmieniają i modernizują tak aby przyciągnąć jak największa liczbę klientów. W  obecnych czasach nie wystarczy już bogata oferta sklepowa, kilka restauracji czy dodatkowe obiekty usługowe jak fryzjer, kosmetyczka czy kino. Nadszedł okres, w którym konsumenci, idąc do galerii handlowej, przede wszystkim zamierzają spędzić miło czas – zakupy są tylko dodatkiem. Wiele centrów handlowych poza modernizacją i odświeżeniem swojej przestrzeni zaczyna podążać w kierunku modelu miasteczka rozrywkowego. Rozbudowana strefa gastronomiczna, kluby fitness, szkoły tańca, strefy gamingowe, ścianki wspinaczkowe, lodowiska – te wszystkie dodatkowe obiekty zaczynają coraz częściej pojawiać się w ofertach galerii handlowych. Eventy tematyczne organizowane na krótszy lub dłuższy okres również są tym co przyciąga klientów do tej, a nie innej galerii handlowej. Przed właścicielami dużych obiektów handlowych stoi nie lada wyzwanie, w którym ważnym punktem jest również odpowiedni dobór najemców, rozwój showroomów oraz punktów pick and collect.

Wszystko co można było przeczytać powyżej to tylko pewna część całości, która daje możliwość utrzymania się galerii handlowych na szczycie. Kolejnym krokiem do tego jest technologia, która rozwija się bardzo szybkim tempie. Znaczenie nowych technologii jest przyszłością wszystkich obiektów handlowych. Jedną z najciekawszych nowości w tym temacie są wirtualne przymierzalnie, dzięki którym można przymierzać dziesiątki, a nawet setki ubrań, okularów czy innych dodatków na wirtualnym manekinie, którego tworzymy zgodnie z wymiarami naszej sylwetki. Coraz większe znaczenie ma również łączenie sprzedaży tradycyjnej z e-commerce oraz kanałem mobilnym – przymierzanie danego produktu w sklepie stacjonarnym, następnie zamawianie go na specjalnie dostosowanym do tego tablecie bądź innym urządzeniu, kończąc na dostawie do domu. Kolejnym punktem są technologie, które pozwalają skrócić czas robienia zakupów, zwiększają komfort, wygodę oraz dodają więcej wrażeń zakupowych.

Oprócz galerii handlowych, które były, są i zapewne zawsze będą, coraz większe znaczenie na rynku handlowym zaczynają mieć parki handlowe. W takich miejscach znajdziemy sklep z artykułami spożywczymi, aptekę, sklep zoologiczny, artykułami dla dzieci, elektroniką itp. Umiejscowione często na obrzeżach dużych miast lub w centrum mniejszych miejscowości parki handlowe zaczynają być na fali wznoszącej i wszystko wskazuje na to, że ich popularność nie spadnie. Przewiduje się, że do roku 2030 ich udział na rynku handlowym może osiągnąć nawet 28 procent.

Obiekty typu mixed-use chociaż nie są nieruchomościami stricte handlowymi pokazują swą atrakcyjność na tym rynku. Wielofunkcyjność, która łączy obiekty mieszkalne, biurowe i handlowe jest ważna dla zarówno dla najemców jak i klientów. Takie inwestycje wnoszą nową jakość na rynku nieruchomości, dostarczając wielu korzyści zarówno deweloperom, użytkownikom, najemcom jak również ich gościom i mieszkańcom. Od pięciu lat następuje znaczny wzrost inwestycji typu mixed-use, które dla branży handlowej również będą miały duże znaczenie.

Obiekty handlowe podążają w różnych kierunkach. Każdy z nich ma jednak główny cel jakim jest zadbanie o swojego klienta. Modernizacja przestrzeni, poszerzanie gamy usług, wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych – te wszystkie zabiegi będą widoczne w coraz większym stopniu, gdyż wymagania jakie konsumenci stawiają przed właścicielami obiektów nieruchomości handlowych są coraz większe.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *