Jak wynająć biuro – Poradnik dla Najemcy

 

Zwróć uwagę, że proces od pomysłu o przejściu do nowej lokalizacji do faktycznego wprowadzenia się jest procesem długotrwały, warto zatem już na minimum pół roku przed terminem wejścia do nowego budynku odpowiednio zaplanować działania.

Poradnik najemcy cre blog, Jak wynajmować, komercjalizacja, wynajem biur Poznań

 

01. ZARZĄDZANIE –  Przed podjęciem decyzji sprawdź opinie o sposobie zarządzania budynkiem, terminowości i rzetelności działań serwisowych.

02. STRATEGICZNE ROZPOZNAWANIE POTRZEB – Określ zapotrzebowanie na powierzchnię w perspektywie krótko i długoterminowej. Pozwoli to na zaplanowanie i optymalizację Twoich wydatków.

03. PRODUKTYWNOŚĆ – Właściwie zaprojektuj warunki pracy, co pozwoli w sposób wyraźny wpłynąć na efektywność i ergonomię. Przestrzeń która przyciąga pracowników pozwala na wypracowanie interakcji oraz poprawę kreatywności.

04. DOBRA LOKALIZACJA – Zadbaj o dobrą lokalizację, wizerunek i rozpoznawalność, to prosta droga do sukcesu. Warto zapytać doradcy, który z budynków pasuje do Twojego biznesu.

05. ERGONOMIA I EFEKTYWNOŚĆ – Optymalnie zagospodaruj powierzchnię biurową, pozwoli to ograniczyć wydatki związane z najem. Wpłynie również na komfort pracowników, co może mieć wyraźne przełożenie na ich motywację i efektywność działań.

06. KOSZT NAJMU – Wstępnie proponowane ceny nominalne nie muszą oznaczać ostatecznych kosztów związanych z najmem i użytkowaniem powierzchni. Dobry doradca będzie potrafił wskazać ukryte koszty, pozyskać o nich informacje czy doradzić w którym miejscu można zmniejszyć koszty najmu. 

 

Proponowany zakres działań

 

Poradnik najemcy cre blog, Jak wynajmować, komercjalizacja, wynajem biur Poznań

1. Rozpoznanie i analiza potrzeb

  • Określenie obecnych warunków najmu
  • Analiza efektywnych stawek czynszowych
  • Rozpoznanie perspektywy rozwoju zatrudnienia
  • Określenie budżetu
  • Założenie planu i harmonogramu działań

2. Analiza dostępnych ofert (long-list)

  • Analiza możliwości rynkowych
  • Wytypowanie obiektów spełniających kryteria
  • Zestawienie powierzchni z założeniami budżetowymi oraz perspektywą czasową

3. Wybór docelowych budynków (short-list) prezentacja i oględziny obiektów

  • Proces oględzin wstępnie zaoferowanych powierzchni
  • Selekcja obiektów:
    • Obiekty najbardziej optymalne pod względem układu powierzchni
    • Obiekty mieszczące się w kryterium budżetowym
    • Obiekty najwłaściwszym przełożeniu Cena-Jakość
    • Obiekty o właściwej lokalizacji

4. Rozmowy handlowe i negocjacje 

  • Analiza zapisów umowy

5. Finalizacja i Rozpoczęcie najmu

  • Podpisanie umowy
  • Proces aranżacji powierzchni
  • Odbiór lokalu

 

 

 

 

Kategorie: PORADNIK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *