Szukasz biura dla swojej firmy i zastanawiasz się do kogo się zwrócić…
Agent mieszkaniowy, czy może doradca nieruchomości komercyjnych?
Co dzieli, a co łączy te typy zawodów?
Odpowiedź znajdziesz w tym artykule!

 

Choć często mylone, zarówno doradca jak i pośrednik wykazują się innymi cechami i specyfiką prowadzenia transakcji. Jeśli planujesz podjąć współpracę z jednym z nich, przeczytaj poniższe wskazówki. Pomogą Ci dokonać właściwego wyboru i przyczynią się do znalezienia kompetentnej osoby, która znajdzie dla Ciebie idealne biuro.

 

Pośrednik mieszkaniowy

 

Osoba pracująca w agencji mieszkaniowej charakteryzująca się ogólną lub niewielką wiedzą dotyczącą rynku nieruchomości komercyjnych. Nie ma co ukrywać – agencje mieszkaniowe głównie zajmują się ich sprzedażą lub wynajmem na rynku rezydencjonalnym, znają potrzeby swoich klientów i wiedzą jak przedstawić produkt by dokonać transakcji mieszkania, domu, działki gruntu.

Wiedza agenta mieszkaniowego jest nieoceniona jeśli chodzi o poszukiwanie własnego kąta. Specyfiką takowego pośrednika jest to, że w portfelu ofert ma nieruchomości różnego typu, nie specjalizuje się konkretnie w danym segmencie. Stąd wiedza ogólna o sprzedawanych nieruchomościach, a brak wiedzy szczegółowej. Trudno by pośrednik mieszkaniowy znał cały swój rynek skoro nieruchomości tego typu jest aż tak wiele.

Jeśli jednak chciałbyś zasięgnąć jego wiedzy w sprawie wynajmu lub zakupu lokalu użytkowego, biura, magazynu – możesz być rozczarowany.

Wszystko wynika ze specyfiki branży, rynek nieruchomości komercyjnych rządzi się innymi prawami i jest dużo bardziej złożony. Transakcje jakich się dokonuje w ich przypadku wyglądają zupełnie inaczej.

Dlatego też agent mieszkaniowy mimo wiedzy i doświadczenia, nie zawsze trafi w Twoje oczekiwania dotyczące wyboru wymarzonego biura, ponieważ działa na rynku B2C, który różni się od rynku B2B.

 

Doradca nieruchomości komercyjnych

 

By dobrze poznać rynek nieruchomości komercyjnych potrzeba wiele pracy, wysiłku i chęci.

Tę branżę cechuje dynamika – im bardziej zmienia się miasto, im więcej powstaje biur i lokali, tym większe zainteresowanie firm o różnej specyfice.
Banki, korporacje, kancelarie czy startupy IT – każde z nich to inne oczekiwania, wymagania i potrzeby.

Doradca musi być z nimi na bieżąco, wiedzieć w jakim świetle przedstawić np. biuro, by zainteresowało potencjalnego klienta. Zadaje odpowiednie pytania, potrafi negocjować i zawsze w rękawie ma kilka ‘asów’. Doradca komercyjny zna rynek w którym operuje od podszewki, ponieważ się w nim specjalizuje. Nie ma w portfelu mieszkań, domów, działek a wyłącznie np. biura.

To osoba, która ma świadomość jak prowadzić transakcje na najwyższym poziomie oraz jak sprawić by klient czuł, że podjął właściwą decyzję. Doradca budzi zaufanie swoją wiedzą, doświadczeniem i pewnością siebie oraz potrafi prowadzić rozmowy z osobami na najwyższych stanowiskach. Wie, że wybór biura to nie lada wyzwanie i inwestycja w przyszłość firmy, dlatego też wychodzi poza horyzont i zadaje pytania o plany rozwoju. Doradca komercyjny potrafi również wykonać analizę finansową i porównawczą obiektów, które oferuje.

Jak już wspomniałem wcześniej, klient na obu rynkach jest inny. Można uogólnić, że na rynku mieszkaniowym (B2C) klient wybiera sercem, a na rynku komercyjnym (B2B) – kieruje się rozumem.

Ta istotna kwestia wynika z tego, że doradca dobiera ofertę nie tylko pod obecny stan firmy, ale też musi przewidzieć, czy wkrótce klient nie rozszerzy działalności o dodatkowe działy.

Doradca zna również potrzeby pracowników, szuka biur zapewniających im sprawną drogę do pracy oraz komfortowe stanowiska.

 

Jeśli więc szukasz idealnej przestrzeni dla swojej firmy, myślę, że wiesz do kogo się zwrócić.

Kieruj się doświadczeniem na rynku i wiarygodnością, a z pewnością już wkrótce będziesz mógł zobaczyć miejsce, w którym Twoja marka będzie osiągać sukcesy.

Kategorie: PORADNIK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *